FANDOM

Lady Ambrielle
Herb Imperium
Lady Ambrielle
Przynależność Imperium
Rola Pretendentka do tronu Imperium, Królowa Imperium
Gry Disciples II: Powrót Galleana
Disciples II: Bunt Elfów

Lady Ambrielle – Jeden gest skrytej w cieniu księżnej sprawia, że miasta płoną, zawartość skarbców znika a możni giną bez wieści.

Przed zgładzeniem cesarza Demosthene'a przez Uthera księżna Ambrielle z Verzillinu przewodziła królewskiej służbie wywiadowczej. Po jego śmierci zdecydowała się zawalczyć o tron Imperium jako jedna z trzech pretendentów. Oprócz niej do walki przystąpił Emry z Abriessel, paladyn kierujący się dobrem kraju oraz fanatyk religijny, zwierzchnik imperialnej Inkwizycji - hrabia Flamel Crowley.

Ostatecznie lady Ambrielle połączyła swe siły z Emrym, by zgnieść szerzącego terror hrabiego Crowley'a, na domiar złego będącego niczego nie świadomym narzędziem w ręku Przeklętych Legionów. Po odniesionym zwycięstwie została żoną Emry'ego z Abriessel, stając się tym samym królową Imperium i zakładając z nim nową władającą dynastię.

Elfka szlachetnego pochodzenia, przyrodnia siostra Illumielle.

Ambrielle jest postacią wyłącznie fabularną, choć posiada ona unikalny portret dialogowy, nie posiada bezpośrednio statystyk ani reprezentującej jej jednostki na mapie głównej i ekranie bitwy.