FANDOM

Nagash ep Shogu

Nagash ep Shogu, inaczej również Nassir ibn Siraf to wampir rezydujący w Cytadeli Krwi, Cihael ep Eshar. Jego pochodzenie i tożsamość sprzed stania się nieumarłym są niejasne. Nazywany czasem alkoholikiem i podrabiańcem.

Biografia Edytuj

Życie i przeistoczenie w nieumarłego Edytuj

Dane dotyczące życia Nagasha są bardzo skąpe i szczątkowe. Jedyne co jak do tej pory udało się ustalić to fakt, że wywodził się on z prostego ludu, prawdopodobnie był poddanym Cesarza Demosthene'a. Jak wielu jemu podobnych trafił do niewoli u wampirzego arystokraty, grafa Nagasha ep Shogu. W niejasnych okolicznościach został poddany rytuałowi przemiany w nieumarłego. Następnie ostatecznie uśmiercił swojego pana po czym skutecznie się pod niego podszył przejmując włości, tytuł oraz nazwisko. Niewielu, którzy zdają sobie z tego sprawę nazywa go Podrabiańcem.

Służba Mortis Edytuj

Kradnąc tożsamość oraz tytuł swojego dawnego pana, Nagash zajął Cytadelę Krwi czyli Cihael ep Eshar, ulokowaną na dalekich Cmentarnych Równinach, tuż przy niepisanej granicy pomiędzy terenami spustoszonymi przez Hordy Nieumarłych a ziemiami Przymierza Elfów. Rezydując tam gromadził bogactwo oraz służbę, w tym upośledzonego garbatego ghula Armiusa zakochanego w dzikiej elfce o imieniu R'edoa Yevonea, która wielokrotnie włamywała się do cytadeli wynosząc z niej najróżniejsze cenne przedmioty (głównie alkohol) i kręcącą grafowi tyłkiem przed oczami.

Alkoholizm Edytuj

Będąc pozbawionym jakichkolwiek rozrywek oprócz grania na skrzypcach i uczenia Armiusa aportować, Nagash zainteresował się sztuką alchemii a właściwie pędzenia bimbru. Przerobił zatem lochy swej cytadeli na gorzelnię i oddawał się sztuce bimbrownictwa z takim zapałem, że zapach zacieru czuć było już na wiele mil od Cihael ep Eshar. Spokój więc nie mógł trwać długo. Opary najpierw przyciągnęły znanego alkoholika Pyriela, z którym graf dogadał się od razu, jak to pijak z pijakiem. Wkrótce pojawiła się też R'edoa Yevonea. Stan wiecznej libacji i znietrzeźwienia trwa zapewne po dziś dzień gdyż Nagashowi za jedno jest czy pije sam czy też w towarzystwie. W zasadzie to woli kiedy jest sam ponieważ nie musi się dzielić alkoholem a do tego nikt nie usłyszy jak będąc pod wpływem zacznie pleść, że jest podrabiańcem i wszystko to co ma ukradł prawdziwemu grafowi.

Ciekawostki Edytuj

- Nagash wierzy, że wampiry nie istniały przed pierwszym marszem Hord Nieumarłych na północ, co może wskazywać, że nie jest takim starym dziadem za jakiego się go bierze,

- Trzymał elfie embriony w butelkach z winem. Nie wiadomo czy dla smaku czy też był pijany i akurat wpadł na taki pomysł,

- Krążą pogłoski, że podobnie do garbatego Armiego, graf też wzdychał do elficy,

- Wystąpił w "Niespokojnych Mogiłach", sadze Hord Nieumarłych autorstwa Waskosa, gdzie dał się okraść i oszukać jak dziecko,

- Niektórzy uważali go za nazistę wymachującego batem i plującego jadem w każdego kto wspomniał o Disciples 3,

- Adoptował Fedrę co było zdecydowanie najobrzydliwszym z jego występków przeciw Nevendaar,

- Jest kryptofanem elfów i lubi teren Przymierza w Disciples 2,

- Kibicuje Legii Warszawa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki